ΠΟΛΛΑ ΕΧΟΥΝ ΓΡΑΦΤΕΙ ΤΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ FOOTPRINT ΟΣΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Η πιο απλή λογική λέει πως ότι δεν εκλύει ρύπους στο περιβάλλον αυτόματα δεν ρυπαίνει. Και τα οχήματα που δεν εκπέμπουν τίποτα, επειδή πολύ απλά δεν έχουν κάτι για να εκλύσουν, είναι τα ηλεκτρικά. Ωστόσο, πολλά έχουν γραφτεί για το πόσο τελικά ωφελούν το περιβάλλον. Ειδικότερα για τον τρόπο παραγωγής τους, την ενέργεια που απαιτείται και τελικά την πηγή από την οποία προέρχεται η ενέργεια που καταναλώνουν.

Μία νέα έρευνα του Nature Sustainability έρχεται να μας πείσει και να καταρρίψει την άποψη που λέει πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ρυπαίνουν περισσότερο από τα συμβατικά. Λίγο-πολύ η έρευνα μας λέει πως οδηγώντας ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πριν από αρκετά χρόνια (ας πούμε μια πενταετία και πάνω) ίσως και το ισοζύγιο του αποτυπώματος ρύπων να ήταν πολύ κοντά σε ένα όχημα με μηχανή εσωτερικής καύσης.

Ωστόσο, τα εργοστάσια που παράγουν ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιείται για την κατασκευών των EV προέρχεται σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό από ανανεώσιμες πηγές. Επιπρόσθετα, οι ΑΠΕ έχουν όλο και μεγαλύτερο ποσοστό της ηλεκτρικής ενέργειας με την οποία λειτουργούν και κινούνται σήμερα τα EV.

Τώρα, η έρευνα που έγινε σε 53 (από τις 59 συνολικά) διαβαθμισμένες περιοχές παγκοσμίως αντιπροσωπεύει το 95% του οδικού χάρτη. Συγκεντρωτικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκπέμπουν περίπου 1/3 χαμηλότερες εκπομπές ρύπων σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα.

Χαρακτηριστικό είναι πως σε περιοχές με πιο «πράσινη» ενέργεια τα ηλεκτρικά έχουν πάντα το πλεονέκτημα σε αντίθεση με χώρες που ακόμη χρησιμοποιούν π.χ. λιγνίτη στα ατμοηλεκτρικά εργοστάσια. Για παράδειγμα η Αλβανία που στο μεγαλύτερο μέρος της υδροηλεκτρική ενέργεια ή ακόμη και η Γαλλία με την πυρηνική αναδεικνύει πολύ πιο «πράσινα» για το περιβάλλον τα EV.

Μιλώντας στο BBC ο βασικός συντάκτης της έρευνας Florian Knobloch δήλωσε πως “… η άποψη ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσαν να αυξήσουν τις εκπομπές ρύπων είναι ένας απόλυτος μύθος. Έχουμε μελετήσει τα δεδομένα σε όλο τον κόσμο εξετάζοντας μια ευρεία σειρά αυτοκινήτων. Ακόμη και στο χειρότερο σενάριο μας, διαπιστώνεται μείωση των εκπομπών στα ηλεκτρικά σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις”.

Πηγή : caranddriver.gr

About the author

Avatar

ecoscience

Το ecoscience.gr φιλοδοξεί να γίνει ένα από τα σημαντικότερα portals περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος και προσανατολισμού στο ελληνικό διαδίκτυο με στόχο να προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις στον ευρύτερο τομέα της περιβαλλοντικής μηχανικής καθώς και συμβουλευτικές υπηρεσίες σε θέματα ορθής διαχείρισης των φυσικών πόρων.