Μέχρι το τέλος της δεκαετίας οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τις αεροπορικές πτήσεις είναι πιθανό να φτάσουν τους 682-755 μεγατόνους, σύμφωνα με τον ICAO. Μέχρι το 2050 ο αριθμός αυτός μπορεί να φτάσει τους 2.500 μεγατόνους.

Η αντικατάσταση των συμβατικών καυσίμων αεροπλάνων με εναλλακτικές, φυτικές λύσεις, φιλικές προς το περιβάλλον, θα κοστίσει έως και 54 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως για το διάστημα 2020-2050, υπολογίζει ο σχετικός οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών.

Περίπου 170 νέα διυλιστήρια βιοενέργειας θα πρέπει να κατασκευαστούν κάθε χρόνο μέχρι τα μέσα του αιώνα, ώστε να καλυφθεί μία ετήσια αύξηση 4%, αναφέρει η έκθεση της Διεθνούς Οργάνωσης Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO). Η επίτευξη αυτού του στόχου θα απαιτήσει ένα μεγάλο μέρος των πόρων βιοενέργειας να αφιερωθούν στον κλάδο των αερομεταφορών.

Η χρήση βιοκαυσίμων ίσως συνοδευτεί από αντιδράσεις ακτιβιστών για την εξάλειψη της πείνας στον πλανήτη, με το επιχείρημα ότι οι απαιτούμενες γεωργικές εκτάσεις στις φτωχότερες περιοχές του κόσμου μπορούν να αξιοποιηθούν εναλλακτικά για την παροχή τροφίμων σε εκατομμύρια ανθρώπους.

«Ακόμη και με αυτό το σενάριο, η επίτευξη ουδέτερης αύξησης χρήση άνθρακα αποκλειστικά από τη χρήση βιώσιμων εναλλακτικών καυσίμων είναι απίθανο να συμβεί το 2021 ή λίγο αργότερα, καθώς για την παραγωγή εναλλακτικών καυσίμων χρειάζεται μια αρχική φάση προσαρμογής προτού η παραγωγή φτάσει τα απαιτούμενα επίπεδα», αναφέρει η έκθεση.

Μέχρι το τέλος της δεκαετίας οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τις αεροπορικές πτήσεις είναι πιθανό να φτάσουν τους 682-755 μεγατόνους, σύμφωνα με τον ICAO. Μέχρι το 2050 ο αριθμός αυτός μπορεί να φτάσει τους 2.500 μεγατόνους.

Μέτρα όπως σύγχρονοι κινητήρες, επιστρώσεις χρώματος, και άλλες τεχνικές και βελτιώσεις υποδομών θα μπορούσαν να μειώσουν τις εκπομπές κατά 1.000 μεγατόνους ετησίως, αφήνοντας ένα μεγάλο κενό.

«Τα βιώσιμα εναλλακτικά καύσιμα είναι η μόνη πρακτική λύση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας διαθέσιμη για τα αεροσκάφη σήμερα», δήλωσε ο Μπουμπακάρ Ντζίμπο, επικεφαλής του γραφείου αεροδρομίων του ICAO.

«Η τεχνική σκοπιμότητα, οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις και η ασφάλεια των βιοκαυσίμων έχουν αποδειχθεί, τώρα χρειάζεται ολοκληρωμένη σκέψη για την ανάπτυξή τους σε μεγάλη κλίμακα», πρόσθεσε.

Η αεροπορία ευθύνεται για το 2% των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, και ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί, καθώς η βιομηχανία επεκτείνεται στην Ασία, την Αφρική και τη Νότια Αμερική.

Χώρες όπως το Μαλάουι, η Ουγκάντα, η Σερβία, η Σιέρα Λεόνε, το Βιετνάμ και η Αιθιοπία αναμένεται σημειώσουν αύξηση στον αριθμό πτήσεων κατά 7-8% ετησίως.

 

Πηγή : naftemporiki.gr

About the author

Avatar

ecoscience

Το ecoscience.gr φιλοδοξεί να γίνει ένα από τα σημαντικότερα portals περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος και προσανατολισμού στο ελληνικό διαδίκτυο με στόχο να προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις στον ευρύτερο τομέα της περιβαλλοντικής μηχανικής καθώς και συμβουλευτικές υπηρεσίες σε θέματα ορθής διαχείρισης των φυσικών πόρων.