Ελπίζω πως οι άνθρωποι θα καταλάβουν ότι πρωτεύσαμε στην ιστορία της ενέργειας και όχι απλά σ’ αυτή της αεροπορίας, ανέφερε ο πιλότος Μπερτράν Πίκαρντ.

Σε κλίμα συγκίνησης πραγματοποιήθηκε λίγο μετά τα μεσάνυχτα η προσγείωση του Solar Impulse 2 στο αεροδρόμιο του Άμπου Ντάμπι από το οποίο αναχώρησε τον περασμένο Μάρτιο, ολοκληρώνοντας ένα ταξίδι 40.000 χιλιομέτρων και 500 συνολικά ωρών πτήσης. Η ομάδα του ηλιακού αεροσκάφους απέδειξε ότι οι καθαρές και πράσινες τεχνολογίες μπορούν να επιτύχουν το «αδύνατο».
Σύμφωνα με το Green Agenda, o Γύρος του Κόσμου με καθαρή ενέργεια είναι πλέον γεγονός στην ιστορία της αεροπλοΐας. Ο Ελβετός Μπερτράν Πικάρντ πραγματοποίησε με επιτυχία την τελευταία προσγείωση. Βγαίνοντας από το αεροσκάφος έσκυψε και φίλησε τη ζεστή άσφαλτο του αεροδρομίου.

«Μπορεί να ολοκληρώσατε το ταξίδι σας αλλά το ταξίδι για ένα βιώσιμο κόσμο μόλις άρχισε. Βοηθήσατε να οδηγηθούμε σε αυτό το μέλλον», τόνισε χαρακτηριστικά ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ Μπαν Γκι Μουν.

 Οι Ελβετοί εξερευνητές, Μπερτράν Πικάρντ και Αντρέ Μπόρσμπεργκ, πιλοτάριζαν εναλλάξ το αεροπλάνο, το οποίο έχει άνοιγμα φτερών μεγαλύτερο αυτού του Boeing 747 και έχει το βάρος ενός οικογενειακού αυτοκινήτου. Η ελβετική ομάδα επιδιώκει την αύξηση της στήριξης προς την καθαρή ενέργεια, με το αεροπλάνο να έχει τέσσερις κινητήρες οι οποίοι τροφοδοτούνται από ηλιακή ενέργεια από πάνω από 17.000 ηλιακές κυψέλες οι οποίες βρίσκονται στα φτερά του αεροσκάφους. Η ενέργεια που περισσεύει κατά τη διάρκεια της ημέρας αποθηκεύεται σε τέσσερις μπαταρίες οι οποίες κινούν το αεροσκάφος τη νύχτα.

 

Κατά τη διάρκεια της πτήσης του, το Solar Impulse 2 πετούσε σε ύψη μέχρι 9.000 μέτρων, σε ταχύτητες μεταξύ 45 και 90 χλμ/ ώρα. Το αεροπλάνο πραγματοποίησε 16 στάσεις κατά τη διαδρομή του, μεταξύ άλλων σε Ομάν, Ινδία, Μιανμάρ, Κίνα, Ιαπωνία, ΗΠΑ, Ισπανία και Αίγυπτο.
Το τελευταίο σκέλος του ταξιδιού ήταν ταραγμένο, εξαιτίας αναταράξεων από τον θερμό αέρα της ερήμου, που δυσκόλευε τον Πικάρντ στην πτήση του. Όπως είπε ο ίδιος στη βρετανική εφημερίδα λίγο μετά την προσγείωσή του, «δούλευα πάνω σε αυτόν τον στόχο για 15 χρόνια. Ελπίζω πως οι άνθρωποι θα καταλάβουν ότι δεν είναι απλά μια πρωτιά στην ιστορία της αεροπορίας, αλλά επίσης μια πρωτιά στην ιστορία της ενέργειας. Όλες αυτές οι καθαρές τεχνολογίες που χρησιμοποιούμε μπορούν να χρησιμοποιηθούν οπουδήποτε. Εμείς πετάξαμε 40.000 χλμ, αλλά επαφίεται σε άλλους να πάνε ακόμα παραπέρα».
Το αεροσκάφος, το οποίο ανέβαινε σε μεγάλο ύψος την ημέρα για να μειώνει ύψος τη νύχτα, εξοικονομώντας ενέργεια, θα μπορούσε να πετά συνεχόμενα, αλλά όχι οι πιλότοι, εξαιτίας των πολύ σκληρών συνθηκών: Μπορούσαν να κοιμούνται μόνο για πολύ μικρά χρονικά διαστήματα, μέσα σε μία καμπίνα χωρίς θέρμανση και πίεση, ενώ το μεμονωμένο κάθισμα εκτελούσε και χρέη τουαλέτας.

Πηγή : Voria.gr

 

 

 

 

About the author

Avatar

ecoscience

Το ecoscience.gr φιλοδοξεί να γίνει ένα από τα σημαντικότερα portals περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος και προσανατολισμού στο ελληνικό διαδίκτυο με στόχο να προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις στον ευρύτερο τομέα της περιβαλλοντικής μηχανικής καθώς και συμβουλευτικές υπηρεσίες σε θέματα ορθής διαχείρισης των φυσικών πόρων.